Łatwe do przyrządzenia a przy tym pyszne i wypróbowane przepisy na ciasta,słodkości i wiele innych ,nie tylko na słodko:-)

sobota, 7 kwietnia 2018

Tort biszkoptowy z masą z białej czekolady i dżemem truskawkowym

Do zrobienia tego tortu zainspirował mnie ten tort. Przerobiłam go po swojemu i wyszło cudo!
Tort zrobiłam na urodziny mojej mamy.Puszyste biszkopty przełożone dżemem truskawkowym i masą z śmietanki i białej czekolady. Ja użyłam dżemu,ponieważ o tej porze roku truskawki nie są zbyt smaczne.
W sezonie polecam  jednak świeże owoce .Można zrobić z nich pyszną frużelinę.
Mimo że wpis jest długi,tort wcale nie jest skomplikowany.




Składniki:

Na biszkopt: 
tortownica o średnicy 26 cm
  • 8 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Oraz:
  • 600 ml śmietany kremówki 36%
  • słoik dżemu truskawkowego
  • 2 tabliczki białej czekolady (200 g)
  • serek mascarpone
  • 3 łyżki cukru pudru
  • pół szklanki przegotowanej wody z cytryną lub likierem owocowym
Białka oddzielamy od żółtek.Następnie ubijamy białka na sztywną pianę ,stopniowo dodając cukier.Kiedy piana jest ubita dodajemy kolejno żółtka ,cały czas miksując.
Mąki przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia.Wsypujemy do jajek i mieszamy drewnianą łyżką powoli w jednym kierunku.
Piekarnik nagrzewamy do 180ºC.Masę przekładamy do wysmarowanej olejem tortownicy i pieczemy przez 40-45 minut.
Wystudzony biszkopt wyciągamy z formy i przekrawamy wzdłuż na 3 części.

300 ml śmietanki wlewamy do garnka,wrzucamy do niej połamaną czekoladę i podgrzewamy ,cały czas mieszając aż do rozpuszczenia się czekolady.Śmietanki nie możemy zagotować!!! 
Zdejmujemy z ognia,studzimy a następnie przykrywamy i wkładamy do lodówki na parę godzin.Najlepiej na całą noc.
Następnie ubijamy śmietanę na sztywno.


 Pozostałe 300 ml kremówki ubijamy z cukrem pudrem .Możemy dodać kilka kropli barwnika spożywczego- u mnie różowy.
Jeden biszkopt nasączamy 1/3 wody z cytryną.Smarujemy połową dżemu oraz połową masy z białą czekoladą.Przykrywamy drugim biszkoptem,nasączamy i smarujemy resztą śmietany.Trzeci biszkopt również nasączamy oraz smarujemy i dekorujemy ubitą śmietaną według własnego uznania.Przechowujemy w lodówce.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz