Łatwe do przyrządzenia a przy tym pyszne i wypróbowane przepisy na ciasta,słodkości i wiele innych ,nie tylko na słodko:-)

piątek, 27 kwietnia 2018

Ciasto z truskawkami bez pieczenia


Sezon na truskawki tuż,tuż..więc proponuję ciasto z galaretką truskawkową bez pieczenia!
Przypomina popularnego 3-bita,tylko zamiast masy krówkowej użyłam truskawek.Przeglądając przepisy natknęłam się na zdjęcie takiego ciasta,nabrałam na nie ochoty i zrobiłam! 
Składniki i proporcje dobrałam sama i muszę przyznać że wyszło przepyszne!!



Składniki na małą blaszkę:
  • herbatniki-ja potrzebowałam 32 ciastka
  • 2 budynie waniliowe z cukrem
  • 2 szklanki mleka
  • 0,5 kostki margaryny
  • 0,5 kg truskawek
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 300 ml śmietany kremówki 36%
  • czekolada mleczna do dekoracji


Budynie gotujemy na 2 szklankach mleka.Do wrzącego jeszcze budyniu dodajemy margarynę,wyłączamy gaz i mieszamy aż do rozpuszczenia się margaryny. Gorącą masę wylewamy na rozłożone na blaszce  herbatniki.Na budyniu układamy kolejną warstwę ciastek.                                                                                                                                   Truskawki myjemy,usuwamy szypułki,blendujemy na gładką masę. Galaretki rozpuszczamy w 1,5 szklanki wody i wlewamy do truskawek.Studzimy.Gdy masa truskawkowa zacznie tężeć wylewamy ją na herbatniki.Zostawiamy do wystudzenia,najlepiej na całą noc.
Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem i wykładamy na ciasto.Posypujemy startą czekoladą.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Zjadłam bym kawałeczek takiego ciacha i zapraszam też na ciasto bez pieczenia

    OdpowiedzUsuń