Łatwe do przyrządzenia a przy tym pyszne i wypróbowane przepisy na ciasta,słodkości i wiele innych ,nie tylko na słodko:-)

wtorek, 5 listopada 2019

Tort z bitą śmietaną i galaretką

Tort który zrobiłam na 3 urodzinki mojego synka. Biszkopty posmarowane dżemem truskawkowym,bitą śmietaną i przełożone galaretką.Tort wszystkim smakował i bardzo szybko znikł,dlatego nie zdążyłam zrobić zdjęcia torta w przekroju :-)
Tort zrobiony według tego przepisu https://dziuniagotuje.blogspot.com/2018/02/moje-torty-z-dzemem-i-bita-smietana.html .
Do bitej śmietany można dodać  serek mascarpone. Wierzch tortu udekorowałam galaretką truskawkową.




Przygotowanie:
  • biszkopt z 6 jajek
  • 500 ml śmietany kremówki 36%
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 200 g serka mascarpone
  • 6 łyżek dżemu truskawkowego
  • 2 galaretki(u mnie truskawkowe) rozpuszczone w 500 ml wody
  • 1 galaretka rozpuszczona w 300 ml wody 
Biszkopt przekrawamy wzdłuż na 3 części. Śmietanę ubijamy na sztywno ,dodajemy cukier puder oraz mascarpone.Dokładnie mieszamy.Galaretkę kroimy w  kostkę o boku ok.1cm.

Biszkopt smarujemy połową dżemu,na to równo nakładamy ok.4-5 łyżek śmietany.Kostkę z galaretki układamy na smietanie i lekko wciskamy ją w śmietanę.Przykrywamy drugim biszkoptem.Smarujemy tak jak poprzednio.Wierzch tortu smarujemy bitą śmietaną i dekorujemy galaretką.Schładzamy w lodówce.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz